« 2013年4月 | トップページ | 2013年6月 »

2013/05/08

電車はどうして曲がれるのだろうか? 地動説的解説

How do trains turn in curves smoothly? Why did GE (Steerable Trucks), EMD (HTCR) and GATX (Barber-Scheffel Trucks) adopt the steering trucks? Conical tread is not useful on sharp curves. Works on sections that probably run at speeds above 50 mph, gentle curves which radii above 2000 feet and straight lines. That is, in models it only looks good. Is there anyone here who can understand what I mean?

99dsc05785 ちゃんと説明せよ!
 ということで、取り急ぎ
 万人向きでない点は乞う御容赦

 とりあえずアップして、少しずつ手直しするつもり。難しい理論なんてものは無くて、あるのは、誰にでも理解できる簡単な道理だけ。ただ、一般的な認識からは外れるので、信じてもらえるか否かが大問題。【図はクリックで拡大】電車はどうやって曲がるのか 電車が曲がる原理は 電車はカーブでなぜ脱線しないのか

続きを読む "電車はどうして曲がれるのだろうか? 地動説的解説"

| | コメント (16)

« 2013年4月 | トップページ | 2013年6月 »